Melkveehouders achter Délimel

 

In 2009 namen we met een groep melkveehouders het besluit om onze lekkere melk niet langer te leveren aan de traditionele melkerijen.  

Wij besloten om onze kwaliteitsvolle verse melk zonder tussenkomst van de zuivelfabriek en onder eigen label op de markt te brengen.  Op die manier proberen we om de weg die onze melk dient af te leggen zo kort mogelijk te houden. 
Aanvankelijk richtten we ons vooral naar kleinere verwerkers die onze melk gebruikten als ingrediënt voor voor hun aritsanale producten zoals kaas, yoghurt, boter, pannekoeken, roomijs, mozarella, ...

Stilaan groeide het idee om ook zelf aanwezig te zijn op de consumentenmarkt.  We lanceerden ons eigen merk Délimel dat staat voor zuivel vers van bij de boer.   Voor meer info over Délimel kan je terecht op http://www.delimel.be.

Met Augustijn Kloosterkaas slaan we deze weg verder in.  We wilden graag een nieuwe kaas produceren met een extra accent.  Voor het extra accent kozen we voor een rijping in het Augustijnbier.